.
Zakładam firmę - wsparcie osób chcących rozpocząć działalność gospodarczą na terenie K OSI
INFORMACJA O PROJEKCIE „Zakładam firmę – wsparcie osób chcących rozpocząć działalność gospodarczą na terenie K OSI” realizowanym przez Miasto Konin (partner wiodący), przy udziale partnerów na etapie rekrutacji. Partnerzy – gminy: Golina, Ślesin, Kramsk, Krzymów, Kazimierz Biskupi, Rzgów, Stare Miasto.
Okres realizacji: 01.01.2018 – 31.01.2020
Cel główny projektu: Rozwój przedsiębiorczości i zmniejszenie bezrobocia poprzez samozatrudnienie 68 osób bezrobotnych powyżej 30 roku życia w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy z terenu K OSI.
Cele szczegółowe:
- zwiększenie liczby nowych firm i miejsc pracy na terenie KOSI,
- zwiększenie wiedzy i umiejętności pozwalających na prowadzenie działalności gospodarczej,
- przeciwdziałanie barierom w rozwoju mikroprzedsiębiorstw poprzez wsparcie finansowe
i rozwojowe.
Grupa docelowa: osoby bezrobotne powyżej 30 roku życia zamieszkałe w gminach: Konin, Golina, Ślesin, Kramsk, Krzymów, Kazimierz Biskupi, Rzgów, Stare Miasto i należące do jednej z grup:
- długotrwale bezrobotni (dłużej niż 12 m-cy)
- osoby w wieku 50 lat i powyżej,
- kobiety,
- osoby niepełnosprawne,
- osoby o niskich kwalifikacjach (wykształcenie najwyżej średnie).
Rekrutacja uczestników : 01.01.2018 – 31.07.2018
- Przyjęcie regulaminu rekrutacji i powołanie komisji rekrutacyjnej. Przygotowanie akcji promocyjnej. Utworzenie strony internetowej projektu. Styczeń 2018.
- Rekrutacja I tury uczestników. Luty – kwiecień 2018. Kampania promocyjna w radiu, prasie, portalach internetowych. Spotkania informacyjne u wszystkich 8 partnerów. Przyjmowanie wstępnych formularzy rekrutacyjnych. Ocena formularzy. Diagnoza predyspozycji i kompetencji do prowadzenia działalności gospodarczej - rozmowa z psychologiem lub doradcą zawodowym. Ogłoszenie wyników naboru dla I tury.
- Rekrutacja II tury uczestników. Kwiecień - lipiec 2018. Kampania promocyjna w radiu, prasie, portalach internetowych. Spotkania informacyjne u wszystkich 8 partnerów. Przyjmowanie wstępnych formularzy rekrutacyjnych. Ocena formularzy. Diagnoza predyspozycji i kompetencji do prowadzenia działalności gospodarczej - rozmowa z psychologiem lub doradcą zawodowym. Ogłoszenie wyników naboru dla II tury.
Do projektu przyjętych zostanie łącznie 85 osób w dwóch turach.
Oferowane wsparcie: 01.05.2018 – 31.01.2020
- Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej, wsparcie dla 85 uczestników projektu Szkolenie grupowe w wymiarze 78 godzin oraz indywidualne doradztwo w wymiarze 2 godziny /osobę. Tematyka – podstawy dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej i pisania biznes planu.
- I tura: maj-czerwiec 2018,
- II tura: sierpień – wrzesień 2018.
- Udzielenie 68 uczestnikom projektu dotacji inwestycyjnej na rozpoczęcie działalności gospodarczej w wysokości 25 000 zł. Podstawą przyznania dotacji jest ocenia biznesplanu. O przyznaniu wsparcia finansowego decyduje Komisja Oceny Wniosków, zgodnie z przyjętym wcześniej Regulaminem przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości.
- I tura: nabór i ocena wniosków o wsparcie finansowe: lipiec – wrzesień 2018; podpisanie umów na wsparcie finansowe: październik – listopad 2018; rejestracja działalności gospodarczej i wypłata dotacji: listopad 2018,
- II tura: nabór i ocena wniosków o wsparcie finansowe: październik - grudzień 2018; podpisanie umów na wsparcie finansowe: styczeń - luty 2019; rejestracja działalności gospodarczej i wypłata dotacji: luty 2019.
- Wypłata finansowego wsparcia pomostowego dla 68 uczestników, którzy rozpoczęli działalność gospodarczą i otrzymali dotację w wysokości 2 000 zł/miesiąc przez
12 miesięcy od rozpoczęcia działalności.
- I tura: listopad 2018 – październik 2019,
- II tura: luty 2019 – styczeń 2020.
- Usługi rozwojowe dla powstałych przedsiębiorstw, w postaci indywidualnego doradztwa specjalistycznego. Wsparcie zaplanowane dla 34 firm, mające pomóc im w rozwiazywaniu problemów w ramach nowopowstałej działalności.
- I tura: listopad 2018 – październik 2019,
- II tura: luty 2019 – styczeń 2020.
Obowiązki uczestników wynikające z udziału w projekcie:
- Uczestnictwo w szkoleniu i doradztwie dotyczącym prowadzenia działalności gospodarczej i pisania biznesplanu.
- Przygotowanie biznesplanu i złożenie go do oceny.
- Wydatkowanie i rozliczenie środków z dotacji inwestycyjnej zgodnie z biznesplanem.
- Prowadzenie działalności gospodarczej przez min. 12 miesięcy i opłacanie składek ZUS.
- Wydatkowanie środków ze wsparcia pomostowego na bieżącą działalność firmy.
- Poddanie się 2 kontrolom i 2 wizytom monitorującym w okresie 12 miesięcy od rozpoczęcia działalności.
- Uczestnictwo w specjalistycznym doradztwie w przypadku problemów z prowadzeniem działalności.