AKTUALNOŚCI | SAMORZĄD | DLA MIESZKAŃCA | DLA TURYSTY | DLA INWESTORA | KONTAKT |
Z dniem 1 stycznia zgodnie z uchwałą nr 42/24 Rady Gminy Rzgów z dnia 26 listopada 2024 r. zmianie uległ regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie w sprawie wywozu nieczystości ze zbiorników bezodpływowych. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych ze zbiorników bezodpływowych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantujących zachowanie czystości i porządku na terenie nieruchomości jednak:
a) nie rzadziej niż raz na kwartał dla nieruchomości na której zużycie wody wynosi powyżej 40 m3 rocznie;
b) nie rzadziej niż raz na rok dla nieruchomości na której zużycie wody wynosi nie więcej niż 40 m3 rocznie.
W przypadku posiadania przydomowych oczyszczalni ścieków należy również pamiętać o obowiązku przedstawienia dokumentu potwierdzającego wywóz co najmniej 1 raz w roku osadów ściekowych.
Usługę wywozu ścieków mogą wykonywać jedynie przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wydane przez Wójta Gminy Rzgów.
Wykaz przedsiębiorców znajduje się na stronie: www.gminarzgow.pl
Obowiązek dotyczy wszystkich mieszkańców, którzy posiadają zbiornik lub oczyszczalnię, także tych, którzy od dłuższego czasu korzystają z urządzeń, a nie dopełnili dotychczas tego obowiązku. Spod kontroli wyłączone są: nieruchomości podłączone do sieci kanalizacyjnej, domy w trakcie budowy, pustostany.
Kto nie wykonuje ww. obowiązków oraz utrudnia przeprowadzenia kontroli podlega karze grzywny 500 - 5000 zł (art. 10 ust. 2, 2a i 2d ww. ustawy).