Przejdź do treści
Sprawy Urzędowe
Facebook
Portal rzgow.gmina.plus daje możliwość pobierania wniosków oraz wysłania ich przez internet
Projekty Unijne



visibility WERSJA DLA NIEDOWIDZĄCYCH
text_fields ROZMIAR: A A A   
  • Strona Główna Gmina Rzgów
  • Strona Główna Gmina Rzgów
  • Strona Główna Gmina Rzgów
  • Strona Główna Gmina Rzgów
  • Strona Główna Gmina Rzgów
.

Wspieramy i promujemy talenty

W Publicznym Gimnazjum w Sławsku - od wielu już lat - króluje metoda projektu,  która daje uczniom możliwość rozwijania i poszerzania swoich zainteresowań, bo często realizowane zadania wykraczają poza materiał lekcyjny. To też działanie w sposób niestandardowy i twórczy, dające wiele impulsów do intensywniejszej pracy indywidualnej,  ale też efektywnej pracy zespołowej.

Wiosna to czas podsumowań  i „wielkich finałów” ogólnoszkolnych  interdyscyplinarnych projektów edukacyjnych, które na przestrzeni kilku miesięcy były realizowane w sławskim gimnazjum. Każdy uczeń mógł znaleźć coś dla siebie – zarówno humanista, jaki i pasjonat przedmiotów matematyczno – przyrodniczych czy też języków obcych.

Pierwszy z projektów – realizowany już od 9 lat na zasadzie wieloetapowego konkursu – to „Humanista Roku” – skierowany do tych, którzy chcieli poszerzyć swoją wiedzę z zakresu przedmiotów humanistycznych. Projekt koordynowany przez panią Monikę Frasz – w ścisłej współpracy z innymi nauczycielami przedmiotów humanistycznych, trwał ponad cztery miesiące, uczestniczyło w nim 16 uczniów z wszystkich klas gimnazjalnych, a jego uwieńczenie to uroczysty finał na forum szkoły. Wzięło w nim udział czworo najlepszych, którzy na forum szkoły prezentowali swoje umiejętności humanistyczne – między innymi – przemawiali do zebranych.

Zaszczytny tytuł HUMANISTY ROKU 2017 zdobyła Julia Karmowska!, która jest także LAUREATKĄ Wojewódzkiego Konkursu Języka Polskiego,

Drugie miejsce - Ania Perczyńska, trzecie - Karol Makowski, a czwarte – Marcelina Bartczak.

Kolejny z projektów ogólnoszkolnych – skierowany do „umysłów ścisłych” – to  „Nauki ścisłe wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym”, w tym roku przebiegający pod hasłem: POGODA. Projekt matematyczno – przyrodniczyjuż jego VIII EDYCJAto zmagania zespołów klasowych,  ale i indywidualistów, którzy interesują się tymi przedmiotami.

Wielki Finał to prawdziwa matematyczno – przyrodnicza uczta – zarówno dla uczestników projektu, którzy mogli wykazać się zdobytą wiedzą i umiejętnościami, ale też dla oglądających, którzy z podziwem patrzyli na przeprowadzane przez młodych naukowców doświadczenia.

Uczniowie pracowali już od grudnia nad swoimi zadaniami, a w tym roku były one związane ze zjawiskami pogodowymi:

  • Prezentacje multimedialne na temat: "Ekstremalne zjawiska pogodowe” –
    I miejsce Julka Janc i Ania Perczyńska 
     z klasy I.
  • Wykonanie barometru – I miejsce Natalia Samulczyk z klasy I.
  • Prezentacje multimedialne na temat: „Czynniki biometeorologiczne, ich wpływ na zdrowie i samopoczucie człowiek oraz jak udzielić pomocy  innej osobie w przypadku jej zasłabnięcia?” –  I miejsce Marcelina Bartczak, Klaudia Jaszczak, Julka Karmowską oraz Klaudia Szczecińska z klasy IIIa.
  • Plakaty prezentujące wyniki obserwacji pogody dla trzech miast: Gdańsk, Poznań i Zakopane – I miejsce Ola Janc, Sandra Juszczak, Ola  Miskiewicz i  Dagmara Rządkowska z klasy IIIb.
  • Prezentacje multimedialne na temat zjawisk fizycznych występujących w pogodzie –  I miejsce –  Kacper Kubiak i Karol Makowski z klasy IIIa.
  • Doświadczenia związane ze zjawiskami fizycznymi występującymi w pogodzie –
    I miejsce Kacper Kubiak i Karol Makowski
     z klasy IIIa.
  • Prezentacje multimedialne, bądź filmiki  nt. „Kwaśne deszcze – czym są, jak powstają oraz jakie są skutki ich występowania?” – I miejsce Łucja Grabowska, Martyna Dryjer, Gosia Juszczak oraz Kasia Karwowska z klasy IIIa.
  • Plakaty nt„Jak skutecznie zapobiegać kwaśnym opadom?” – I miejsce –  Łucja Grabowska, Martyna Dryjer, Gosia Juszczak oraz Kasia Karwowska z klasy IIIa.
  • Doświadczenia chemiczne, w których prezentowane  były zjawiska pogodowe –  
    I miejsce Wojtek Leszczyński i Wiktor Tyczkowski z klasy I.
     

Wszystkie zadania zostały ocenione przez nauczycieli uczących danego przedmiotu, którzy przydzielili odpowiednią liczbę punktów dla klasy. Podsumowując zdobyte punkty, najlepsze okazały się klasy:

I miejsce – klasa III a

II miejsce – klasa I

III miejsce – klasa III b

Swoje talenty językowe sławscy uczniowie mogli rozwijać realizując projekt „Poliglota Roku”.
To ogólnoszkolny konkurs organizowany prze nauczycielki języków obcych: p. Joannę Sosnowską i p. Marzenę Bacherę już po raz czwarty. Składa się on z trzech etapów. Pierwszy z nich dotyczył znajomości środków gramatycznych z języka angielskiego i niemieckiego, a etap drugi sprawdzał rozumienie tekstów słuchanych  i czytanych.  Po drugim etapie w tym roku do finału doszło sześcioro uczniów klasy IIIa: Łucja Grabowska, Julia Karmowska, Andżelika Kunicka, Kacper Kubiak, Karol Makowski, Klaudia Szczecińska. Tegoroczni finaliści musieli wykazać się wiedzą z dziedziny kultury Anglii i Niemiec. Kolejnym zadaniem było udzielenie odpowiedzi na pytania do filmów anglo- i niemieckojęzykowego. Zadanie ostatnie polegało na odpowiednim zareagowaniu w języku angielskim i niemieckim w określonych sytuacjach.

Nasi finaliści nie tylko doskonale rozumieją języki obce w piśmie, ale potrafią też zastosować je w sytuacjach komunikacyjnych. Gratulujemy wszystkim, ponieważ biegłość językowa już jest zwycięstwem każdego finalisty. Zdecydowaną zwyciężczynią i poliglotką roku została Julia Karmowska. Miejsce II zajął Kacper Kubiak, a III miejsce przypadło Łucji Grabowskiej.

 

Warto tutaj nadmienić, że nasza Poliglotka - Julia Karmowska jest również finalistką Wojewódzkiego Konkursu z Języka Angielskiego.

Uczniowie z różnorodnymi talentami – trzeba ich zauważać i stwarzać optymalne warunki do rozwoju ich zainteresowań i zdolności. Po prostu trzeba w nich zainwestować, by także sami zechcieli uwierzyć, że intensywna praca nad sobą może dać niezwykłe efekty. Służą temu właśnie  różnorodne projekty edukacyjne i zaangażowanie nauczycieli, którzy pomagają swym podopiecznym w ich realizacji.  Udział w takim przedsięwzięciu wymaga od młodego człowieka niemałej pracy, stąd nie tak wielu podejmuje się tego zadania. Jeśli jednak wypełnia swoje zobowiązania rzetelnie i z odpowiednią motywacją, może liczyć na szybkie i satysfakcjonujące efekty w nauce, wspaniałe osiągnięcia, a nauczycielowi dostarcza prawdziwej satysfakcji i dumy.

 


    Biuletyn Informacji Publicznej  Dziennik Ustaw  Monitor Polski  ePUAP

    Pogoda w naszej Gminie

    29
    marca 2024

    Dziś są imieniny:
    brak wydarzeń

    DRUKI DO POBRANIA CEEB GOSPODARKA ODPADAMI INWESTYCJE 2022 Czyste Powietrze TWÓJ DZIELNICOWY Zamówienia Publiczne DOSTEPNOŚĆ UNIA EUROPEJSKA Państwowy Fundusz Celowy Pomoc Prawna MAPA GMINY GISON CERTYFIKATY KLAUZULE INFORMACYJNE WOJSKA OBRONY TERYTORIALNEJ GEOPORTAL POWIATU KONIŃSKIEGO


    Projekt dofinansowano ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji.
    strzałka do góry