AKTUALNOŚCI | SAMORZĄD | DLA MIESZKAŃCA | DLA TURYSTY | DLA INWESTORA | KONTAKT |
W Publicznym Gimnazjum w Sławsku - od wielu już lat - króluje metoda projektu, która daje uczniom możliwość rozwijania i poszerzania swoich zainteresowań, bo często realizowane zadania wykraczają poza materiał lekcyjny. To też działanie w sposób niestandardowy i twórczy, dające wiele impulsów do intensywniejszej pracy indywidualnej, ale też efektywnej pracy zespołowej.
Wiosna to czas podsumowań i „wielkich finałów” ogólnoszkolnych interdyscyplinarnych projektów edukacyjnych, które na przestrzeni kilku miesięcy były realizowane w sławskim gimnazjum. Każdy uczeń mógł znaleźć coś dla siebie – zarówno humanista, jaki i pasjonat przedmiotów matematyczno – przyrodniczych czy też języków obcych.
Pierwszy z projektów – realizowany już od 9 lat na zasadzie wieloetapowego konkursu – to „Humanista Roku” – skierowany do tych, którzy chcieli poszerzyć swoją wiedzę z zakresu przedmiotów humanistycznych. Projekt koordynowany przez panią Monikę Frasz – w ścisłej współpracy z innymi nauczycielami przedmiotów humanistycznych, trwał ponad cztery miesiące, uczestniczyło w nim 16 uczniów z wszystkich klas gimnazjalnych, a jego uwieńczenie to uroczysty finał na forum szkoły. Wzięło w nim udział czworo najlepszych, którzy na forum szkoły prezentowali swoje umiejętności humanistyczne – między innymi – przemawiali do zebranych.
Zaszczytny tytuł HUMANISTY ROKU 2017 zdobyła Julia Karmowska!, która jest także LAUREATKĄ Wojewódzkiego Konkursu Języka Polskiego,
Drugie miejsce - Ania Perczyńska, trzecie - Karol Makowski, a czwarte – Marcelina Bartczak.
Kolejny z projektów ogólnoszkolnych – skierowany do „umysłów ścisłych” – to „Nauki ścisłe wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym”, w tym roku przebiegający pod hasłem: POGODA. Projekt matematyczno – przyrodniczy – już jego VIII EDYCJA – to zmagania zespołów klasowych, ale i indywidualistów, którzy interesują się tymi przedmiotami.
Wielki Finał to prawdziwa matematyczno – przyrodnicza uczta – zarówno dla uczestników projektu, którzy mogli wykazać się zdobytą wiedzą i umiejętnościami, ale też dla oglądających, którzy z podziwem patrzyli na przeprowadzane przez młodych naukowców doświadczenia.
Uczniowie pracowali już od grudnia nad swoimi zadaniami, a w tym roku były one związane ze zjawiskami pogodowymi:
Wszystkie zadania zostały ocenione przez nauczycieli uczących danego przedmiotu, którzy przydzielili odpowiednią liczbę punktów dla klasy. Podsumowując zdobyte punkty, najlepsze okazały się klasy:
I miejsce – klasa III a
II miejsce – klasa I
III miejsce – klasa III b
Swoje talenty językowe sławscy uczniowie mogli rozwijać realizując projekt „Poliglota Roku”.
To ogólnoszkolny konkurs organizowany prze nauczycielki języków obcych: p. Joannę Sosnowską i p. Marzenę Bacherę już po raz czwarty. Składa się on z trzech etapów. Pierwszy z nich dotyczył znajomości środków gramatycznych z języka angielskiego i niemieckiego, a etap drugi sprawdzał rozumienie tekstów słuchanych i czytanych. Po drugim etapie w tym roku do finału doszło sześcioro uczniów klasy IIIa: Łucja Grabowska, Julia Karmowska, Andżelika Kunicka, Kacper Kubiak, Karol Makowski, Klaudia Szczecińska. Tegoroczni finaliści musieli wykazać się wiedzą z dziedziny kultury Anglii i Niemiec. Kolejnym zadaniem było udzielenie odpowiedzi na pytania do filmów anglo- i niemieckojęzykowego. Zadanie ostatnie polegało na odpowiednim zareagowaniu w języku angielskim i niemieckim w określonych sytuacjach.
Nasi finaliści nie tylko doskonale rozumieją języki obce w piśmie, ale potrafią też zastosować je w sytuacjach komunikacyjnych. Gratulujemy wszystkim, ponieważ biegłość językowa już jest zwycięstwem każdego finalisty. Zdecydowaną zwyciężczynią i poliglotką roku została Julia Karmowska. Miejsce II zajął Kacper Kubiak, a III miejsce przypadło Łucji Grabowskiej.
Warto tutaj nadmienić, że nasza Poliglotka - Julia Karmowska jest również finalistką Wojewódzkiego Konkursu z Języka Angielskiego.
Uczniowie z różnorodnymi talentami – trzeba ich zauważać i stwarzać optymalne warunki do rozwoju ich zainteresowań i zdolności. Po prostu trzeba w nich zainwestować, by także sami zechcieli uwierzyć, że intensywna praca nad sobą może dać niezwykłe efekty. Służą temu właśnie różnorodne projekty edukacyjne i zaangażowanie nauczycieli, którzy pomagają swym podopiecznym w ich realizacji. Udział w takim przedsięwzięciu wymaga od młodego człowieka niemałej pracy, stąd nie tak wielu podejmuje się tego zadania. Jeśli jednak wypełnia swoje zobowiązania rzetelnie i z odpowiednią motywacją, może liczyć na szybkie i satysfakcjonujące efekty w nauce, wspaniałe osiągnięcia, a nauczycielowi dostarcza prawdziwej satysfakcji i dumy.