AKTUALNOŚCI | SAMORZĄD | DLA MIESZKAŃCA | DLA TURYSTY | DLA INWESTORA | KONTAKT |
W dniu 1 lipca 2023 r. weszła w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa, które będzie wypłacane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i przysługuje sołtysom i byłym sołtysom.
Świadczenie przysługuje sołtysom, którzy:
UWAGA! Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji. Do powyższego okresu wlicza się również okres pełnienia funkcji na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła tę funkcję również na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
Świadczenie nie przysługuje:
Wniosek o przyznanie świadczenia składa się w oddziale regionalnym albo placówce terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego właściwych ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy. Świadczenie w drodze decyzji przyznaje i wypłaca Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Do wniosku o przyznanie świadczenia składanego w KRUS należy dołączyć:
Wnioski o wydanie zaświadczenia można składać w Sekretariacie Urzędu Gminy Rzgów – pokój nr 15.
Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej zgodnie z art. 1 ust. 1. pkt 1 lit. b ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.). Opłata skarbowa od zaświadczenia wydanego na wniosek wynosi 17,00 zł. Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej od wydanego zaświadczenia powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
Opłatę należy uiścić na numer rachunku bankowego:
26 8543 0000 2002 2000 0114 0001 LBS Strzałkowo o/Rzgów
- za zaświadczenie – 17,00 zł.
Poniżej do pobrania wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji Sołtysa oraz Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 1073).