AKTUALNOŚCI | SAMORZĄD | DLA MIESZKAŃCA | DLA TURYSTY | DLA INWESTORA | KONTAKT |
Szanowni Mieszkańcy Gminy Rzgów
Z dniem 1 stycznia 2017 roku zaczną obowiązywać nowe uchwały dotyczące gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy Rzgów. Wprowadzenie zmian wynika z nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Jedną z najważniejszych zmian, jest wprowadzenie segregacji popiołów z palenisk jako odrębnej frakcji wysegregowanej z odpadów komunalnych. Wyselekcjonowanie popiołów z odpadów zmieszanych podyktowane jest znacznym wzrostem ceny zagospodarowania odpadów komunalnych niesegregowanych ( zmieszanych ) oraz wysokim udziałem popiołów w ogólnej masie odpadów zmieszanych.
Dodać należy że cena zagospodarowania 1 tony popiołu obecnie wynosi 123,00 zł netto natomiast odpadów zmieszanych 272,00 zł netto.
Jakość segregowanego popiołu jest warunkiem przyjęcia i zagospodarowania tego rodzaju odpadów przez instalację jako odrębnej frakcji. Oznacza to, że w pojemniku na popiół, nie mogą znajdować się żadne inne odpady , ponieważ w takiej sytuacji zostaną potraktowane jako zmieszane.
W chwili kiedy Mieszkańcy Gminy Rzgów będą oddawać tylko i wyłącznie popioły oraz żużel, zmniejszy się ilość odpadów zmieszanych, których cena w 2017 r., najprawdopodobniej wzrośnie.
Popiół odbierany będzie co najmniej 1 raz w miesiącu w okresie od października do maja
w pojemnikach, w których dotychczas zbierane były odpady zmieszane. Na odpady zmieszane otrzymacie Państwo worki w kolorze czerwonym.
Wójt Gminy Rzgów
Grzegorz Matuszak (-)