AKTUALNOŚCI | SAMORZĄD | DLA MIESZKAŃCA | DLA TURYSTY | DLA INWESTORA | KONTAKT |
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań – jak się spisać?
Jak zrealizować obowiązek nałożony przez ustawę o narodowym spisie powszechnym ludności
i mieszkań?
Osoby, które posiadają dostęp do komputera oraz internetu powinny wybrać metodę samospisu.
Metoda ta pozwala nam na uczestnictwo w badaniu w wygodnym dla nas momencie, możemy przerwać wypełnianie formularza i wrócić do niego w ciągu 14 dni, można cofnąć się do pytań, na które już odpowiedzieliśmy i poprawić dane, w przypadku kiedy mamy wątpliwości. Pytania, które pojawiają się w formularzu opatrzone są wyjaśnieniami, dodatkowymi informacjami ułatwiającym nam udzielić prawidłowej odpowiedzi. Dane przesyłane są bezpośrednio na serwer, a więc zupełnie bezpieczne.
Co należy zrobić?
- wejść na stronę spis.gov.pl,
- zaakceptować tzw. ciasteczka (cookies),
- włączyć obsługę JavaScript w przeglądarce internetowej (domyślnie przeglądarka ma już takie ustawienia),
- zalogować się korzystając z usługi krajowego węzła identyfikacji elektronicznej poprzez: Profil Zaufany, e-dowód, konta niektórych banków lub podając numer PESEL oraz nazwisko rodowe matki.
W przypadku, gdy nie możemy wypełnić formularza spisowego na stronie spis.gov.pl,
czekają konsultanci telefoniczni – dostępni pod numerem infolinii 22 279 99 99 (od poniedziałku do niedzieli od 8:00 do 20:00). Nie tylko udzielą wszystkich informacji dotyczących Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021, ale jeśli wybierzemy kanał „spis na żądanie” przeprowadzą wywiad telefoniczny.
Co się stanie jeśli osoba zobowiązana do udziału w spisie nie weźmie udziału w spisie poprzez samospis przez internet lub telefon?
Od 16 kwietnia do 30 września br. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 prowadzić będą rachmistrze telefoniczni i terenowi, którzy dzwonić będą doOK nas lub odwiedzą nas w naszych mieszkaniach.
Pamiętajmy! Udział w spisie jest obowiązkowy.