AKTUALNOŚCI | SAMORZĄD | DLA MIESZKAŃCA | DLA TURYSTY | DLA INWESTORA | KONTAKT |
"Jak zachęcić dzieci do czytania książek?"
Pod takim hasłem odbyło się pierwsze spotkanie z uczniami klasy VI Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rzgowie w nowo wyremontowanej bibliotece. Na początku szóstoklasiści, którzy przybyli wraz z wychowawczynią Panią Olgą Banaszak zwiedzili bibliotekę. Dowiedzieli się na czym polega e-katalog i jak można w wygodny sposób sprawdzić dostępność wybranej książki, a także ją zarezerwować, bez wychodzenia z domu. Następnie przeszli do nowej sali, na której odbyła się część teoretyczna lekcji. Wymienione zostały zalety oraz wady czytania książek. W świecie nowoczesnej technologii gdzie dominują komputery, tablety itp. trudno jest zachęcić młodzież do czytania książki w formie tradycyjnej. W nowej sali biblioteki wyświetlona została prezentacja multimedialna przedstawiająca wiele zalet wynikających z czytania książek m.in. rozwijamy swoje słownictwo, ćwiczymy naszą pamięć, pobudzamy wyobraźnię itp. Mamy nadzieję, że ta lekcja zachęci naszych szóstoklasistów do częstszego sięgania po książki.
Kolejna grupa jaka odwiedziła Gminną Bibliotekę Publiczną w Rzgowie to klasa „0” wraz z wychowawcą Panią Dorotą Szumigalską oraz Panią Kamilą Janicką z Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Rzgowie. Tematem przewodnim spotkania były smoki. Dzieci siedząc na kocykach w kąciku dziecięcym wysłuchały legendy „O smoku wawelskim”. W zbiorze biblioteki znajdują się również inne książki zawierające historie o smokach, które będą czytane na kolejnym „Spotkaniu z baśnią i legendą”. Następnym punktem spotkania były zajęcia plastyczne, na których dzieci wykonały prace - ziejące ogniem smoki, które można obecnie podziwiać w bibliotece.
Bibliotekę odwiedziła również II klasa z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rzgowie wraz z wychowawczynią Panią Magdaleną Majewską. Bohaterami spotkania było rodzeństwo bliźniaków Kuba i Buba, czyli postacie z książki Grzegorza Kasdepke. Dyrektor biblioteki Pani Dorota Eltman wraz z Panią Majewską odczytały z podziałem na role opowiadania „Syn nima” oraz „Poranek”. Dzieci podczas spotkania dowiedziały się także co to są synonimy oraz wzięły udział w zabawie. Zadanie polegało na dopasowaniu synonimów do wybranych słów wypisanych na tablicy. Punktem kulminacyjnym lekcji było wykonanie portretów Kuby i Buby według wyobrażeń dzieci. Kolorowe prace zawisły w bibliotece.