AKTUALNOŚCI | SAMORZĄD | DLA MIESZKAŃCA | DLA TURYSTY | DLA INWESTORA | KONTAKT |
Kończą się środki zabezpieczone w budżecie powiatu na tegoroczną realizację „Programu usuwania azbestu…”. Najbliższy piątek (19 lipca) będzie ostatnim dniem przyjmowania wniosków o dofinansowanie zadań związanych z unieszkodliwianiem wyrobów azbestowych.
Konińskie starostwo od 13 lat pomaga właścicielom nieruchomości położonych na terenie 14 gmin powiatu w realizacji kosztownej wymiany płyt cementowo-azbestowych, finansując ich demontaż z budynków mieszkalnych i gospodarczych, transport oraz unieszkodliwienie. Dzięki realizacji „Programu…” z terenu powiatu konińskiego usunięto i poddano utylizacji ponad 10 000 ton wyrobów azbestowych za blisko 6 mln 700 tys. zł.
– „Zainteresowanie mieszkańców udziałem w tegorocznej edycji programu przerosło nasze oczekiwania. Do wydziału ochrony środowiska, od stycznia do 15 lipca, wpłynęło już ponad 550 zgłoszeń. Dla porównania przypomnę, że w ubiegłym roku, na podstawie złożonych przez mieszkańców wniosków, przeprowadziliśmy prace na terenie 497 nieruchomości. Mając w 2019 r. do dyspozycji jedynie środki własne, w wysokości 450 tysięcy złotych, musimy zakończyć nabór wniosków już 19 lipca. Zgłoszenia po tym terminie nie będą w tym roku rozpatrywane” – informuje Julia Stasińska naczelnik wydziału ochrony środowiska, rolnictwa i leśnictwa w Starostwie Powiatowym w Koninie.
Powiat koniński był drugim samorządem w Wielkopolsce, który „Program usuwania azbestu…” opracował i wdrożył. Jego realizacja rozpoczęła się w 2007 roku. Działania związane z unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest stanowią najbardziej znaczący dorobek samorządu powiatu w zakresie ochrony środowiska.